پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261641
صداي ملت در نمازهاي جمعه نسبت به دشمني‌هاي آمريکا بلند است
تاریخ انتشار : 1401/09/18 16:02:44
نمایش : 570
امام جمعه فارسان گفت: مردم در همه اين سال‌ها پرچم مبارزه با آمريکا را بالا نگه داشتند. حضرت آقا چند روز قبل به دشمنان گفتند شما از صداي ملت ميگوييد؛ صداي ملت را بشنويد. ما هم اينجا عرض مي‌کنيم صداي ملت هر جمعه در نمازهاي جمعه و يادواره شهدا نسبت به دشمني‌هاي آمريکا بلند است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين با سعه‌صدر بالا تحمل سختي‌ها را دارند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در بخش ديگري از حکمت ۲۱۵ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: تحمّل رنج، باعث آقايى و بزرگى است. کسي که زحمت‌هاي مردم و ناملايمات را با سعه‌صدر و شکيبايي و بدون منت‌گذاري و يا غر زدن تحمل مي‌کند، شخصيت بزرگواري دارد که مردم ناخودآگاه در مقابل چنين کسي کرنش و تواضع دارند و موجب بزرگي بيشتر و آقايي او مي‌شوند.
 
وي تصريح کرد: 13 جمادي‌الثاني به روايت اول، روز شهادت حضرت زهراي اطهر است. به همه شما اين روز را تسليت عرض مي‌کنم.
 
وي بيان داشت: زهراي اطهر الگوي بصيرت افزايي، مبارزه، مقاومت، عدالت‌طلبي و مطالبه گري است. حضرت، استاد بود که چگونه فهم سياسي اطرافيان را رشد دهد نمونه‌اش تربيت زنان مهاجر و انصار در مطالبه گري بود. اين را اشاره کردم که بگويم يکي از مهم‌ترين ابعاد مبارزاتي ملت ايران در اين دوره، مبارزه با استکبار و بخصوص آمريکا بوده است.
 
امام‌جمعه فارسان به حوادث 16 آذر اشاره داشت و گفت: قبل از نهضت اسلامي به‌طور پراکنده گروه‌هايي از روحانيون و دانشجويان مبارزه عليه آمريکا و انگليس داشتند مثل جرياني که به ملي شدن نفت ختم شد و يا حوادث ۱۶ آذر سال ۳۲ و يا ماجراي انقلاب سفيد و کاپيتولاسيون و امثال اين‌ها اما دوره انقلاب اسلامي آمريکا به‌عنوان اولين هدف و دشمن اول ملت ايران تعريف شد و اساساً سرنگوني رژيم منحوس پهلوي در مسير مبارزه با آمريکا صورت گرفت.
 
وي اظهار داشت: در اين دوره از مبارزات يکي از نيروهاي انقلابي که مبارزه عليه آمريکا را به‌طور جد پيگيري مي‌کرد دانشجويان بودند که مهم‌ترين حرکت آن‌ها را در تسخير لانه جاسوسي و سفارت آمريکا مي‌توان ديد. اوج حرکت مبارک دانشجوئي را علاوه بر درخشش در عرصه‌هاي علمي و سياسي کشور، تقديم شهداي گران‌قدري است که به اسلام و انقلاب کرده است و نشانه فهم دقيق زمان و اقدام به‌موقع است.
 
وي بيان داشت: نقش دانشجويان شهيدي مثل محمدحسين علم الهدي، شهيد همت، شهيد باکري، شهيد زين‌الدين، شهيد متوسليان، شهيد وراميني، شهيد دقايقي و شهداي مدافع حرم شهيد دانشجو احمد قاسمي کراني که امروز يادواره اين عزيزان را برگزار کرديد و خيل شهدا دانشجو در دفاع مقدس و مدافع حرم و امنيت و سلامت هرگز از خاطره‌ها نخواهد رفت.
 
حجت‌الاسلام ملک پور در پايان گفت: مردم در همه اين سال‌ها پرچم مبارزه با آمريکا را بالا نگه داشتند. حضرت آقا چند روز قبل به دشمنان گفتند شما از صداي ملت ميگوييد؛ صداي ملت را بشنويد. ما هم اينجا عرض مي‌کنيم صداي ملت هر جمعه در نمازهاي جمعه و يادواره شهدا نسبت به دشمني‌هاي آمريکا بلند است.
 
انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html